måndag 12 juli 2010

rubriklös


De här ridbyxorna köpte jag till min systerdotter som fyller 1 år den 16 augusti, det är storlek 92 så jag hoppas att dom kommer att passa henne.
I fredags eftermiddag kom mamma och hennes sambo, vi lunchade på stan innan vi gick till slaktarn för att inhanda kött som vi skulle grilla på kvällen och innan middagen blev det lite shopping. I lördags var det falsterbo horse show för hela slanten för mig och mamma. jag hittade bland annat ett par puma löparskor i ett av stånden så nu har jag ett par riktiga skor till iformloppet som går av stapeln i Malmö den 31 augusti. Vi tittade på 1,40 hoppningen innan det var dags för lunch, sedan gick vi bort till hästbussparkeringen och tog en fika med Nymans, Therese hade hoppat sin 6åring tidigare i veckan och mamma och Therese´s mamma är ju arbetskompisar. Det var en trevlig timme borta hos dom och klockan 15.45 var det då äntligen dags för Derbyt, det blev nästna lite långtråkigt ett tag när det var så många som rev men det var otroligt spännande. Mitt under Derbyt får mamma ett SMS från Agria och det visar sig att hon, turgumman, vann andra priset i deras tävling, 100 kr att shoppa för och en gosedjurshäst med ett agriatäcke, täcket fick Edith.
Lördagkväll betydde ytterligare en grillkväll och sista kvällen mamma var här, för den här gången alltså, i söndags morse åkte de hem och jag och J for till kämpinge strandbad, 23,5 grad i vattnet och 36 grader i luften fick mig att tro att jag var utomlands.
idag är det ny vecka och nya tag med träningen.

Inga kommentarer: