fredag 23 juli 2010

Växer så det knakar


Den senaste veckan har bara rusat iväg, vart har dagarna tagit vägen?
Förra Fredagen hade J´s mamma valt att ha sitt 71 års kalas hemma i vår trädgård,
så det blev familjemiddag här. På lördagen var "gänget" hemma hos Kajsa på middag, men dagen började med workout, hon lurade med hela gänget till Oasen där vi skulle träna IW (indoor Walking som är som Spinning fast man står hela tiden), det var jätte skoj och gör jobbigt, men en träningsform som passade mig perfekt. Därefter var det bad i deras pool innan middagen som pågick ända till klockan 02. Jag blev sjuk på kvällen, fick i mig det där E ämnet igen som jag är allergisk mot och det höll i sig hela söndagen också, låg och kräktes och hade feber, jätte roligt.
I tisdagskväll var vi sedan hemma hos min svägerska som hade sitt 40 års kalas och igår kväll var jag på friskis och svettis för ett träningspass med IW, funkar kanon eftersom benen rör sig per automatik utan att jag måste tänka och det är grymt bra konditionsträning. När jag bodde i Uppsala tränade jag Spinning 3-4 dagar i veckan, detta är minst 7 gånger jobbigare än spinning eftersom du som sagt står upp hela tiden och har ingen möjlighet att sätta dig ner och ta det lite lugnare, om du inte vill ramla av maskinen förstås och skämma ut dig inför de andra 17 deltagarna.
skadade föresten foten igår igen, samma fot som J parkerade bilen på i höstas, är så less på detta. edith traslade in sig i mig och jag hade bara tofflor på mig, vred till foten och stampade ner per automatik i asfalten vilket blir en jädrans hård dunst när man har tunna tunna tofflor på sig.
Idag tänkte jag plocka av vinbärs och hallonbuskarna igen innan vi ska ha över Johan och hans höggravida Jenny på middag. I morgon ska jag på ett IW pass igen.
Alice Tegnér växer så det knakar. hon är ju snart 5 månader, tiden går så snabbt.

Inga kommentarer: