söndag 4 juli 2010

sol, bad och packning


Igår var jag med hundarna på östra strand ( kortet togs där) och idag var jag och J på Kämpinge strandbad (höllviken), hundarna fick vara hemma för playan i höllviken är ungefär lika tätt befolkad som playorna runt medelhavet eller i venezuela dvs ett riktigt turiststråk och en sådan dag som det var idag innebar att det var inte många centimeter sandstrand som hade blivit attakerade av soltokiga människor, På Kämpinge strandbad träffade vi på F och hans fru, P och familjen R, jag premiärbadade i havet för i år, jag var i lika många gånger som Edith var i havet igår dvs 5. Det var riktigt skönt. I morgon ska jag bada i falsterbo när jag och mellan E är där.
Brukar sällan lägga upp kort på mig själv men men varsegoa. Man kan välja att hålla handen för bilden om man vill läsa texten eller så blundar man men då går det inte så bra att läsa som min lilla granne talade om för mig när jag satt och kisade när jag läste bok härom veckan.
För tillfället är Selma Lagerlöw ute i koppel, hon har sele och sitter i Ediths löplina, hon verkar finna sig bra i det tack och lov. Alice Tegner sitter och jamar och kallar på uppmärksamhet medans hundarna ligger i soffan och sover. Jag har läst på lite mer och Turkisk katt och det finns inte längre någon tvekan om att Alice är minst 50% turk. Den utåtriktade nosen, de rosa öronen, den rosa munnen och den rosa nosen talar alla för att hon är turk för att inte glömma bort hennes så kallade gråsvarta tuppkam.
Näh om jag ska ta och börja packa lite för imorgon kanske. Mellan E och jag ska ju till falsterbo horse show. Det är väl lika bra att ta med ett paraply ifall det börjar regna även om dom säger att det ska vara 25 grader varmt och soligt.
jag hade tänkt att skriva något intressant och tankefullt inlägg ikväll om tex olika sorters relationer och något jag funderat på ett tag, det om man tex hade träffat en människa vid en annan tidpunkt, ett annat år osv hur hade livet sett ut då, hade man vart lika bra vänner eller ovänner? eller personer som man inte träffat på 10, 15 år, vad har hänt med dom, är de likadana som när de var 15, 18 eller 29? eller har de utvecklats och blivit som en "normal" 30, 42 eller 35 åring? eller vad hade hänt med dig om du träffat gertrud, bengt eller malkom som du träffade när du var 15, 18, 22 eller 29, vad hade hänt om du hade träffat dom idag istället? hade er kompisrelation sätt annorlunda ut, hade ni vart vänner iaf? eller om du hade träffat Gudrun nu när du är 38 skulle du då vara kompis med bengt idag då?
men jag orkar inte skriva ett sådant filosofiskt dravvel idag så jag skrev mest strundprat istället om hur jag har solat och badat i helgen och om hur vi ska hejja på bla A-K och Bosse i unghästkvalet på falsterbo horse show

Inga kommentarer: