måndag 21 november 2011

BM besök och storstäd

Idag var det återigen dags för ett besök hos min BM, allt är bra med den lille, hjärtat slår så fint så, alltid lika spännande att lyssna på även om det börjar bli lite tröttsamt nu, vill hellre hålla i den lille liksom och visa upp den för omvärlden att detta, detta är bara min lille gosse eller lilla flicka..

I alla fall igår hade jag städmani utöver det vanliga, började strax före kl 12,00 och plocka och dona, åkte i väg och handlade julblommor mm och var tillbaka kl 14, putsade fönstret i barnkammaren som fortfarande inte hade blivit gjort, gick igenom jul och adventsakerna i lilla förådet, planterade julblommor, satte upp adventljustakar och stjärnor, rensade upp i skåpen i stora badrummet, möblerade om i köksskåpen, rensade hyllan i vardagsummet, dammsög och torkade golv, lagade middag bestående av potatisgratäng och fläskytterfilé till mannen och sonen, städade båda toaletterna, tog en till repa med dammsugaren, badade en av hundarna, gick långpromenad med hundarna och kl 21.15 satte jag mig ner för andra gången den dagen, då satte jag mig i soffan och åt min färska ananas, tror ni det satte fart på värkarna? NEJ snarare tvärtom så lugnade alla förvärkar jag känt på morgonen och förmiddagen ned sig...HALLÅ!!!! så ska det inte vara har jag hört, alltså måste allt vara en myt! Det enda som städningen och ananasen gav mig var en sömnlös natt! Min BM bara skrattade åt mig idag och sa att nu har du åtminstånde ett fint hem till den lille kommer.... blir väl ett litet luciabarn jag får...

Känner mig lite smått uttråkad idag och borde egentligen ligga och sova lite eftersom jag bara sov 3 timmar inatt men tänkte istället baka pepparkakor åt ungdomarna som har studiedag idag, S har sin flicka på besök så jag tror att de behöver nybakade pepparkakor...

3 kommentarer:

Anna sa...

Här har det tvättats idag. Men frågan är om det hjälper bebis att komma ut?

Stora syster sa...

Tips till er bägge; SKURA BADKAR! Det brukar göra susen! Lycka till! Syrran... ledsen om jag gör dig besviken nu... men din bebis kommer inte före helgen i varje fall. :-) *retas lite*

ika sa...

Super! Får se till att Anna testar det också. och Nej jag riktar in mig på ett december barn nu..... :D