måndag 7 november 2011

Nu då?

Jaha sedan igår är värkarna tätare och gör ondare så nu bordet det väl vara pågång snart? Ska jag vara helt ärlig trodde jag faktiskt att jag skulle åka till BB i Ystad i dag istället för att åka till Malmö djursjukhus med Elvis Presley, men värkarna lugnade sig och jag tänkte att Elvis P måste ju till sjukgymnastiken på Malmö djursjukhus och sätter allt igång på allvar när jag sitter på bussen till Malmö eller är i Malmö så är det väl bara att åka in till BB där dårå. Men det var inte speciellt mycket i Malmö så efter Elvis P´s sjukgymnastik åkte vi hem till Trelleborg igen och jag ska verkligen packa klart BB väskan i dag. Så får vi väl se om jag kommer gå på möte i kyrkan i morgon eller om jag ska åka till BB istället? Om inte annat ska jag ju till min BM på onsdag och då vill jag att hon ska ta en ordentlig koll för ska man verkligen ha så här kraftiga värkar? vi snackar inga sammandragningar här utan ordentliga och i hålliga som kommer emellan åt.

1 kommentar:

Anna sa...

Spännande!!!
Håller tummarna för att det verkligen är på gång nu. Vet dock av erfarenhet att förvärkar kan vara såå förrädiska. Med Malva åkte jag in till förlossningen 2 gånger för jag trodde att det var dags. Men väl på plats försvann värkarna. Men det kan vara värt att åka in i alla fall om du misstänker att det är dags. Om inte annat kan du få en sovdos med smärtlindring som gör att du kan sova bättre och vila upp dig inför dagen D. Väntar med spänning på att få höra hur det går!