tisdag 15 november 2011

Vilar lite

åh vilket roligt föräldramöte det var igår kväll :D Älskar att träffa mina konfirmander och det var underbart kul att alla föräldrar och ungdomar utom en kunde komma. Kul hade vi och de flesta mammorna på plats satt och var nervösa för min skull "låt nu inte vattnet gå under mötet sa M´s mamma", hon har 5 graviditerer bakom sig, 4 pojkar och en flicka. hon tittade på min mage och konstaterade att det var dags vilken sekund som helst... hörde du det bebis frågade jag min bebis då, fick inget svar...

I natt var åter igen en sådan där natt som jag inte sov särskilt bra, så jag gav upp kl 03 och gick till soffan, fast denna natten var lugn på värk fronten jämfört med gårdagen, inatt var de annat som spökade. Hursom efter 3 timmars sömn gick jag iaf till Kyrkan på morgonen morgongudstjänsten som vanligt med efterföljande fika. Vi har en prästkandidat hos oss som ska göra sin församlingspraktik i en månad, igår när jag fick höra namnet så lät det bekant och mycket riktigt, personen som ska vara hos oss i en vecka är en gammal bekant från Uppsala, så det blev ett mycket kärt återseende.

Jag var hemma redan kl 10 i dag och gick ut med hundarna, ute träffade vi flera hundvänner och hundarna lekte medans vi stod och pratade i 1,5 timme, närmare halv tolv var vi inne i värmen igen, kollade som konstens alla regler säger: på hem till gården (som jag vet pensionsärvarning är min favvo serie) ..efter det kände jag att jag var tvungen att vila lite och jag somnade i sängen, sov i 1 timme och en kvart, gick upp till soffan och skulle kolla lite på Tv, då var klockan 14,15,nästa gång jag vaknade var klockan 16,10 ..så ja skulle vilja påstå att jag i eftermiddag har gjort det vi höggravida kvinnor ska göra, nämligen vilat.

Jag har en önskan inför morgondagen (onsdag 16 november) och jag hoppas att den slår in...

1 kommentar:

Anna sa...

Inget är som väntans tider... Den 16/11 är ett jättebra datum att fylla år på! Men det verkar inte min bebis fatta!

Hem till gården är bäst. Vi spelar in varje dag och tittar efter att M har lagt sig. Från början var det bara jag som tittade men nu har jag lurat med mig A, så han följer också ;)