fredag 18 november 2011

oerhört trött

Inget slår en torsdags kväll där man får umgås med sina konfirmander i 2 timmar :D tack söta ni.

Är fruktansvärt trött den här veckan och har legat och sovit majoriteten av dagarna sedan i tisdags, är det ett tecken? I morgon har jag gått 39 fulla veckor och nu känner jag verkligen "kom ut nu!" . Vi har dock inte köpt en vinteroverall ännu, både i onsdags, i går och i dag skulle jag möta min man på lunchen och vi skulle gå till Lindex och köpa en vinteroverall till bäbis MEN jag har ju legat och sovit så det har inte blivit av och någonstans känner jag också att jag inte vågar köpa något mer, helt plötsligt kan jag ångra att vi skaffat alla grejor för tänk om det händer något på förlossningen? Nu är det ju typ bara 5 % som råkar ut för sådant men iaf. Jag börjar bli riktigt nojjig och i onsdags när dagen var så jobbig som den var utan mina graviditetshormoner så fick jag för mig att det inte ens är någon bäbis i magen fast jag kände att den sparkade " det kommer aldrig att komma ut någon bäbis" ungefär.....och nu har jag börjat längta enormt mycket efter att ha mina vanliga kläder igen, få komma ut och träna och komma i form och jag ser fram emot förlossningen och ser fram emot att få hem det lilla pyret .. usch vad jag längtar!

Men det här med vinteroverall är liksom prio nummer ett nu, vi har inga ytterkläder till bäbisen alls! Bäbisen har hur mycket kläder som helst men inga ytterkläder, hallå vad tänker vi med? och jag lovar den dagen då det är dags för oss att åka in till BB den dagen kommer det att vara snöstorm, skulle vara så typiskt menar jag...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag gillar den här från Lindex http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/nyfoedd-(50-68-cl)/6566673/Overall/?styleId=15356357
Dels är bebis väl nerbäddad och så är det hål mitt i så man lätt kan lyfta ut bebis ur vagnen och spänna fast i babyskyddet. Finns både på nätet och i butik ;)

ika sa...

Åh anna tack för tipset :D ska titta på den i helgen i butiken, den ser väldigt mysig ut :D

btw jag hade hoppats på att du låg inne i dag, har inte sett dig online på facebook på hela dagen så jag höll tummarna :P