tisdag 8 november 2011

Inte gnälla!

Ops jag har brytit mot lagen som existerar för gravida, det gäller alla 3 trimestrar under graviditeten! Jag har brytit mot lagen! HJÄLP! döm mig, vad är det för straff som väntar???

Vad har jag nu gjort? Jo jag har klagat, jag sa till tanterna och farbröderna i kyrkan i dag att jag kanske inte kommer nästa tisdag, dels för att man inte vet om jag är på BB då men framför allt för att jag vet inte om jag orkar eftersom jag har ont emellan åt... OJ OJ OJ shit där bröt jag mot lagen och reglerna för gravida! INTE KLAGA! det är bara lite förvärkar enligt dem och de gör inte ont säger de som inte känner hur det känns och dyker jag inte upp är det för att det är bäst att jag ligger på BB! oj oj tanterna och farbröderna blev helt hysteriska, det är förbjudet att prata högt om att värkarna gör ont och det är strängligen förbjudet att prata om att förlossningen gör ont, nu är jag dock konstig som ser fram emot denna helt ärligt! men även om jag var rädd inför den så skulle det ha varit förbjudet att dela sin rädsla med någon annan förutom pappan. Så förlåt mig! Jag ska kämpa mig till morgongudstjänsten nästa tisdag oavsett hur jag mår om jag inte redan har fött och har jag precis fött så måste jag dit med bäbisen för det är en skam annars. SERIÖST? Det sista jag sa i dag innan jag åkte hem var, räkna inte med att jag kommer på tisdag, till svar får jag: varför skulle du inte komma? din bäbis kommer inte att komma än på ett tag? . Jo för att jag vet inte om jag orkar .. tanterna och farbröderna: klart du gör sluta upp nu, du kommer på tisdag! och när jag sa att men tänk om vattnet går mitt under morgongudstjänsten då eller under morgonfikat? till svar: pytsan det är klart att det inte gör det, det går på natten!

Så härmed ber jag om offentlig ursäkt för att jag klagade på att jag hade ont i morse och att jag inte fick sova alls i natt pga att jag låg och grubblade över jobbet + bonussonen + värkar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt okej att gnälla oavsett vad de gamla säger... sänder i alla fall lite virtuella styrke kramar! //Jenny

Anna sa...

Klart att du får gnälla! Det gör ont att vänta och föda barn. Och man är oförklarligt trött och grinig pga alla hormoner som rasar. Framför allt undrar jag vem som blir lyckligare av att du inte klagar? Jag har inte så mycket att klaga på, men det som finns det utnyttjar jag ;) kram

ika sa...

tack för vänliga orden. Jag klagar absolut inte heller på det sättet och har egentligen inget att klaga på FÖRUTOM att jag i morse gnällde lite om att det var inte så trevligt att sitta på morgonmässan och ha dessa värkarna jag hade vid tillfället, då kläcker jag ur mig att har jag så här ont som jag har nu så kommer jag inte på tisdag, värkarna gör ju ont eller hur? annars är jag bara uttråkad...

och inatt hade jag heller inte sovit mycket pga grubbel över bonussonen + konfirmationen så jag gick upp och jobbade mitt inatten, dår är man extra grinig och trött när det dessutom är hormoner inblandade :D och dessutom tror "mina" farbröder och tanter att jag är en slags superwomen som klarar allt fast jag är högravid