onsdag 9 november 2011

Sista BM besöket?

I dag var jag hos Barnmorskan, kom dit kl 9,20 i tron om att jag hade tid 9,30 men det var visst kl 11 jag hade tid, hon tog dock in mig redan kl 10 och hoppade över en rast, snällt.
Allt lät bra med bebisen, dock har inte magen vuxit något och kurvan hade snarare gått ner lite men hon trodde att det berodde på att bebisen hade åkt ner ganska mycket. Jag hade också gått ner i vikt vilket inte var så där jätte bra, vägde bara 91,8 kilo i dag vilket är en minskning med dryga kilot, känns inte alls bra.

I Trelleborg är det så här att även fast det är så nära slutet nu så går man fortfarande bara varannan vecka hos Barnmorskan, det känns lite märkligt så jag har inte tid förrän den 21 november nästa gång hos henne, dvs när jag är i vecka 39+3 så jag blev lite snopen, för vad jag har förstått det så är det vanligare att det är varje vecka from vecka 37, speciellt när kurvan inte längre går uppåt....

..Hursom så tror min Barnmorska att det är nära nu och hon tyckte precis som Josefin, att vi satsar på den 11/11/11. Vi får väl se...bara den inte kommer på söndag då jag har träff med mina konfirmander så är jag nöjd, än mindre får den pricka in måndagen för då har jag föräldramöte med mina konfirmanders föräldrar...

4 kommentarer:

Anna sa...

Mitt första BF om man kollar efter sista mens är just 11/11/11. Sen flyttades det fram till måndag vid ultraljudet. Men vi tycker också att det vore lite kul med en Elva.

Men en liten fråga Ika, om bebis kommer på fredag, planerar du att träffa konfirmander på söndag och föräldrar på måndag? Jag menar inte att det är omöjligt, men jag misstänker att du kommer att ha annat att tänka på ;)

ika sa...

Åh och mitt första BF var satt till 28de oktober men flyttades fram till 26 november efter ultraljudet och sedan har bebisen varit stor för sin ålder hela graviditeten....

Vi kan ju hålla tummarna för att vi båda får en elva :D

ang konfirmanderna, kommer bebisen på fredag så har jag inte undervisning på söndag däremot måste jag närvara på föräldramötet på måndag kväll alternativ ställa in mötet.

Anna sa...

men oj! Det är ju en hel månads skillnad! Här händer ingenting, så det blir ingen bebis 11-11-11 för min del...

ika sa...

ja men precis och så har de hela tiden sagt att bebisen är stor för sin ålder.....

Här händer det inte heller något så jag satsar på 121212 istället, haha nej usch och fy för att vara gravid i ett helt år till.

För dig är det ju riktigt nära nu :D