måndag 14 november 2011

Sömnlös natt med förvärkar

Hela dagen i går gick jag och hade ont, ont i nedre delen av ryggen och ett enormt tryck ner på bäckenet, vi tänkte att i natt är det nog dags att åka in. Kvällen kom och det var dags att gå och sova, jag somnade men vaknade var 20de minut av att jag var så kissenödig, upp och hoppa och sen lägga sig igen och ont hade jag, efter att ha hållt på så i 2 timmar gick jag upp och åt och tittade på Tv, på något sätt var det skönare att halvligga i soffan men jädrans vad ont det gjorde, men det hände liksom inget mer än dessa så kallade kraftiga mensvärkar och ryggsmärtor, strax före kl 04 somnade jag i a f till sist och vaknade bara engång efter det innan klockan var 07 och det var dags att stiga upp. I natt/ imorse var faktiskt första gången jag drömde om bebis. Jag har drömt förrut vid ett antal tillfällen att jag har en flicka som heter B men då har vi varit ute och gått vid gamla torg och hon är 6-7 år och har downs syndrom. I natt drömde jag att jag var på BVC med en nyfödd, den var lång (nästan 62 cm) och blond och jätte söt, men kallade bebisen för bebis så jag kan inte säga att jag drömde om att jag fick en flicka eller en pojke som många blivande mammor brukar kunna göra, men lång och smal som sin pappa och sin storebror var den och så blond som jag, eller super blond som jag var när jag var liten och så hade den på sig det blåvita settet vi köpte till den när vi var i serbien i somras. Längtar så efter bebis nu!


Har lika ont till och från i dag men ska försöka lägga mig en stund till. I eftermiddag måste jag ut och jaga priser till prisutdelningen som ungdomarna ska ha på föräldramötet och sedan är det som sagt föräldramöte ikväll, så jag vill gärna vara pigg då.

För att fokusera på annat igår när jag kom hem från jobbet och även pga lite panik tänk tror jag så storstädade jag bebisrummet igår eftermiddag och kväll och gjorde det helt klart för bebisens ankomst, Nu är det bara lite kort som fotografen tog som ska upp på väggarna och putsa fönstret sedan är allt klart och jag tror aldrig jag varit mer nöjd med ett rum än vad jag är med detta.

nej nu ska jag lägga mig och vila lite som sagt, i eftermiddag är det dags att arbeta igen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Funkar det med Alvedon mot förvärkarna? Det kan ju var skönt att få sova några timmar i sträck så att det blir riktig vila.

ika sa...

Åh jag visste inte ens att man fick ta alvedon under graviditeten ....det ska jag testa om det blir likadant igen...