söndag 6 november 2011

Fortfarande ingen bäbis

Oj vad tiden har gått sedan skrev sist, denna vecka har det inte hänt så mycket i mitt liv, jag har mest varit trött och uttråkad. Sover dåligt på nätterna vilket hör till när man är höggravid, har förvärkar så det heter duga vilket också är fullt normalt när man är höggravid och jag har tjatat och tjatat på bäbis att komma ut nu, samtidigt som något undermedvetet vill att bäbis ska stanna någon dag till eftersom barnkammaren fortfarande inte är riktigt helt klart.

Igår sydde jag (läs min svägerska) upp gardinerna till barnrummet, gardinerna har samma mönster som fondtapten så det blir jätte fint. I fredags sydde jag (läs jag) om ett sätt liverpool sängkläder så de passar spjälsängen, både man ocvh son blev jätte glada eftersom de är stora Liverpool fotbollsfan.

I dag har jag även börjat packa väskan till BB, lite sent men bättre sent än aldrig som de säger och vi har hämtat ett skötbord som vi hittade på blocket eftersom de vi beställde inte passade vårt badkar. Nu har vi köpt ett skötbord som man kan fälla ihop vilket gör att vi även kan ta med oss det om så skulle behövas.


Nu dags att borra upp gardinstänger och putsa fönster i barnrummet innan vi ska se sonen spela handbollsmatch

3 kommentarer:

Josefin sa...

Vänta tills på fredag! Bra datum 11/11/11... Supercoolt att fylla då ju... (Alice fyller 5 då)

Anna sa...

Jag har skrivit packlista för BB-väskan och tvättat upp alla kläder i strl 50. Men jag har inte börjat packa väskan än... Räknar kallt med att jag har en vecka på mig ;)

ika sa...

Josefin: Åh ska göra allt för att se till att bäbisen kommer då :D och fyller Alice redan 5 år? vad tiden går snabbt...

Anna: och jag trodde att jag var sen :D , din bäbis är ju beräknad om 6-7 dagar... jag har bara 2 bodys och ett par byxor nedpackade i stl 50 och har nästan inget i stl 50 alls då jag räknar med att den inte kan ha så små kläder om den nu är så stor som BM tror att de är, har packat ner stl 56. Tycker att det svåraste är att packa ner kläder till sig själv