måndag 17 september 2012

Helgen som var

i helgen hade vi handbolls SM steg 1 för Juniorer i söderslättshallen och jag blev lite sur speciellt igår men jag får ju skylla mig själv som ens gick på föräldramötet inför detta.

Först sov jag väldigt dåligt mellan lördag och söndag, B ammade fram till 02,30 sedan låg jag halvvaken och gick till sist upp 03,30, hungrig och vi skulle ju iaf gå upp en timme senare. iaf vi packar in B i bilen kl 07 och kör bort till hallen, vi gör klar frukosten och serverar frukost åt bortalagen och åt vårat lag sedan var det dags för lunch till alla 4 lagen och vilken har ansvaret för det? jo jag och A samt VK´s föräldrar men vart är de andra 22 föräldrarna till de andra 11 pojkarna i laget? och ett av bortalagen skulle ha lunchen kl 11 men den kom inte förrän 11.45 det laget var inte så glada och han som var ansvarig för luncherna fanns ju inte på plats, mäkta irriterad gav jag dom telefonnumret till honom om de ville klaga.

Trött var jag och råkade slänga ur mig "...och jag är inte ens någons morsa! " då började mammorna i närheten att skratta, är du inte någons morsa? jo alltså jag är ju B´s morsa men ...gaaa!

Nästa gång ska jag inte gå på föräldramötet, jag ska inte engagera mig ett skit! Fast så kommer det ju inte att bli utan det kommer ju bli att vi tar på oss allt igen precis som förra året & detta året, tillsammans med VKs och ALs föräldrar, precis som det brukar vara, och jag ställde frågan om och om igen: hur vill ni bli bemötta och vad förväntar ni er när ni har åkt långt och kommer till en klubb som arrangerar SM? ...Det gav många tankeställare men inte hjälpte det, ordförande för klubben lyste med sin frånvaro, eller han satt på läktaren och hejjade på sin son som spelar i laget och när det blev problem och strul så gick han och gömde sig och vi som inte har något att säga till om i styrelsen fick försöka reda upp det, sportchefen som skulle hjälp mig med frukosten dök inte upp osv osv...

...Åh vad jag hoppas att B börjar med hästar eller någon annan individuell sport där vi själva kan lägga planeringen och bestämma över träningar & tävlingar och slippa få ett samtal kl 21 på onsdagkvällen från tränaren som säger att det är match kl 18 dagen efter...och S har SM med pojkar A i Göteborg nästa helg (28-29 sep) och lagledarna har inte ens koll på vart de ska bo eller om de ens har ett lag eller vad det ska kosta oss föräldrar att skicka upp våra barn, eller hur de ska ta sig dit för vi och majoriteten av föräldrarna vill inte följa med upp och har inte råd att slänga in hela familjen på hotell med så här kort varsel. Nej snälla B börja inte med en lagsport..

Inga kommentarer: