lördag 1 september 2012

Loppis, åh vad vi älskar loppis

Jag älskar att gå på loppis & gör det näst intill varje helg. Idag hann vi inte ens med en tredjedel sv de loppisen vi skulle gå på.

Dagen började kl 10 då promenerade jag & Kina & våra 2 barn först till röda korsets loppis där inhandlades en styck vinteroverall i st 86 till Bobbo, 30 kr kostade denna & är nästan oanvänd. Köpte även ett par gummistövlar, en My Little ponny, ett par andra skor i stl 20 till den lilla fröken. Även en säkerhetssele att ha på vanliga stolar om inte barnstol finns blev det på den loppisen.

Vidare gick vi till diakonins loppis i församlingshemmet, fast innan vi hamnade där stannade vi på torget hos fiskarn & köpte med oss rökt makrill hem.

Jo kyrkans loppis, där blev det även handlat en del till mig & A. Jag hittade en vinteroverall till mig själv & ett par jätte fina byxor med tillhörande väst, 3 kavajer & en jacka till A, 6 par skor till B, 2 par byxor till B, ett pussel & en My Little pony, allt detta för det totala priset av 30 kr!!!! 30 kr!!! Nu tog vi en välbehövlig fika paus i församlingshemmet också, Bobbo fick en smörgås & jag en kopp the så det blev ju 5 kr till,

Nästa vecka är det barnloppis i söderslättshallen, hoppas på att hitta lite mer fynd då :)

Inga kommentarer: