måndag 3 september 2012

Rättelse

Vill bara rätta mitt inlägg från igår. Ensamtid kan tolkas på olika sätt. Jag menar inte att jag behöver ensamtid för att gå till frisören eller läsa en bok eller titta på tv, NEJ! Jag syftar på när jag tex måste jobba eller hur Skönt det skulle vara Att träna själv eller gå ut med hundarna utan barnvagn eller kanske gå och handla någon enstaka gång eller framför allt plugga.

Förstår inte hur jag har tänkt mig hösten, jag började läsa pedagogik i fredags, hade egentligen obligatorisk undervisning på plats på växjö universitet i fredags men kunde tyvärr inte närvara då B saknade barnvakt & lite samma dilemma har jag imorgon kväll när Vi har terminstart för alla konfirmander med deras föräldrar, B kan verkligen inte vara med då. Det lutar åt att B får vars hos paret S men hon har aldrig varit hos dem på kvälls tid förut men någon gång ska väl vara den första? Vi kan ju inte sitta fast klistrade i varandra 24/7 hela livet ?

Hursomhelst jag skrev ensamtid jag kanske menade egen tid, vuxen tid eller så vet jag inte vad man säger vad det är man behöver när tiden inte räcker till, ju äldre B blir desto mindre sover hon vilket betyder att det egentligen bara är när hon somnar för natten som jag kan slå upp plugg böckerna eller sköta veckans jobb.

1 kommentar:

Cajsa sa...

Man får lov att vilja ha egentid för att läsa bok oxå!!!! Jag älskar tex att laga kvällsmat utan en Majken som drar i brallorna:) de e ju oxå egentid;)