onsdag 27 maj 2009

Angående LO ordförande Wanja Lunby-Wedin

Det verkar som Media har bestämt sig,
LO ordförande Wanja Lunby-Wedin ska avgå
och det verkar vara till vilket pris som helst.

Det är inte LO medlemarna som kräver avgång
och vore det inte för medias påhopp skulle
detta inte blivit en cirkus från början.
All media har bestämt sig, Wanja lunby-wedin
måste avgå och expressen har till och med
gått så långt i sitt letande att de publicerar fel
människa till en märklig artikel som skulle handla
om LO ordförandens affärer.

Jag tänker inte ta ställning i frågan överhuvudtaget
jag tycker bara det är ett märkligt betéende från
Medias sida. Jag har sett det förr och jag ser det igen
och jag tror att medias elaka sida är en orsak
till att så få vågar träda fram i viktiga roller.
Och det märkligaste är att jag tycker det är
fler kvinnor än män som blir granskade
på detta sätt och tvingas avgå pga media.
Så inte undra på att vi har fler män än kvinnor
på viktiga poster.
och är det inte konstigt att media hyllar nytillträdande
personer i början och nästan avgudar dom,
men sedan störs dom av något, troligen ett betéende.
kanske att personen inte ville ställa upp på en intervju
eller liknande och de sätts fart med att granska
och hitta nya anledningar till att personen borde avgå,
dom är till och med så fräcka och ringer upp
i detta fallet LO medlemar och nästan tvingar
ur dom ett "avgå" och det blir stora rubriker igen.

Jag är oerhört less på denna Lundby-wedin affären
som täcker alla löpsedlar och texttv sidor.
så för att rädda sitt eget skin kanske hon borde avgå,
men vem kommer våga sätta sig på posten?

Vill bara påpeka att jag är inte en LO medlem,
har aldrig varit och kommer nog aldrig bli.
Jag är heller inte socialdemokrat.
Utan det jag försöker få fram
är min undran över Medias elaka och konstiga betéende
mot högt uppsatta personer

och i detta fallet tror jag det är media
som bidrar till soccarnas fall.
för på något sätt har dom dragit in Mona Sahlin
i detta och det verkar som att media fortfarande
inte har glömt Tobleroneaffären på 90talet.

Inga kommentarer: