torsdag 14 maj 2009

Neurologavdelning 2


Jag ligger i sjukhussängen på neurologavdelning 2. Jag delar rum med tre tanter. Tant greta, tant elsa och tant ingrid. Alla är dom över 80 år men har samma symtom och är lika illa däran som jag var för 3,5 år sedan när jag fick min diagnos.

Jag var 25 när jag inte kunde sitta utan att bli yr och svimma, idag kan jag sitta men inte stå still längre stunder, då blir mina ben överkokt spagetti, mina ögon svartnar och jag seglar ner på golvet, vaknar upp en stund senare och inser att jag svimmade. jag var 25 när jag inte kunde kontrollera urinblåsan utan kissade på mig som tant ingrid och jag var 25 när jag fick rullator första gången, tant elsa är 83.

Här ligger vi i salen, tant greta, tant elsa, tant ingrid och jag. Alla har vi svåra nervsjukdommar med samma symtom. Skillnaden är att jag är 29 år och tanterna är 80+.

Inga kommentarer: