fredag 29 maj 2009

lugna fina Trelleborg

Hundarna och jag bestämde oss för att bli kvar i Trelleborg,
vi trivs jätte bra där och jag orkar faktiskt inte flytta engång till.
Jag har skapat mig och hundarna en lugn tillvaro i Trelleborg
och jag har skapat ett fint hem till oss, varför riva upp det?
bara för att få kortare arbetstid till jobbet? Ett jobb
man inte vet hur länge man ha kvar pga
omorganisationer och en lågkonjuktur.

På ett sätt var det svårt att tacka nej till lägenheten i Malmö
men det kändes aldrig rätt och det var många faktorer som spelade in,
och när jag har sett den trygghet Hjalmar funnit i Trelleborg
så vill jag inte riva upp det igen, det har varit tuffa 7 månader
till att få honom så trygg som han är nu och då har han
långt i från ett gott självförtroende, men han har kommit
en bra bit påväg och det är som A till O i nuläget.

Jag vill heller inte binda upp mig för 2 år
och jag vill defintivt inte sätta mig i en andra hands lägenhet igen.
Jag älskar min sekelskifts lägenhet på över 90 kvm
med trädgård och jag älskar den rena lugna luften i Trelleborg,
när man har det så är det värt att få 35 minuter extra pendlingstid
till jobbet, för det är vad det tar när dom inte bygger om E6an
som skapar bilköer.

Inga kommentarer: