fredag 29 maj 2009

lite allt möjligt

I morse var det inte överdrivna bilköer,
så helt plötsligt var bussen inne i malmö 07,10
och vad fatsiken skulle jag göra då?
jo det var bara att ta ett 40 minuter
tidigare tåg och komma 1 timme förtidigt till jobbet.
kanske vågar jag mig på att ta den normala bussen snart
som går hemifrån 07,10 och inte 06,30.
kanske bäst att vänta tills vägbygget är klart.

Tågbiljetterna bokade till Sala idag,
jag och killarna åker upp på torsdag
och kommer hem igen på tisdagen efter.
Ser fram emot att åka upp och
träffa släkten igen,
några av dom kom i januari på
min systers examen men dom andra har jag
inte träffat sedan morfars begravning,
så det ska bli trevligt att ses under
lite andra och trevligare omständigheter.

Hjalmar branting och Elvis var hos veterinären igår,
jag fick mycket beröm, eller dom eller hur man nu säger.,
Tänderna var väldigt fina på båda 2 och
elvis har tydligen ovanligt fina tänder för att vara chines,
även fast powder puffarna har bättre tänder än de nakna,
men han har tydligen extra fina och bra tänder så det var
väldigt kul att höra det igen.

och hjalmar branting " vad social han är" sa veterinären
och såg väldigt förvånad ut, jag såg lika förvånad ut
när hon sa det och tänkte att vad är elvis då?
fast hjalmar har ju blivit väldigt social mot vad han var i början.
som tex så har han börjat springa fram till främmande
människor och hundar i parken, det är ju ett tecken
på ökat självförtroende för det hade han aldrig gjort för
fyra månader sedan. så det ska bli skoj och se
hur han kommer beté sig på tåget på torsdag.

men det var mycket väl godkänt från veterinären,
båda 2 klarade sin hälsoundersökning med
mycket väl godkänt men dock fortfarnade
lite minus på hjalmar som är lite väl tunn,
elvis har dock äntligen uppnått normalvikt
och behöver inte längre gå hos dietist,

Inga kommentarer: