onsdag 20 maj 2009

hundkisseri ute på gator och i parker

Så har debatten börjat igen och det är lika skrattretande varje gång.
I dagens metro var det en ganska stor artikel om problemet med kissande hundar.
Det är lika skrattretande varje gång, speciellt när dom idag jämförde kissande hundar
med kissande människor.

Jag blir så irriterad. Om hundar inte får kissa på träd, fasader, soptunnor
och allt vad det nu kan vara där dom vill markera revir och vill lufta sin blåsa
när dom är så kissenödiga, vart ska dom kissa då?
Vart ska jag som hundägare rasta mina hundar när det inte finns några hundrastgårdar?
I Trelleborg finns det tex bara en hundrastgård och den är max 40kvm stor, marken
består av vassa stenar utan träd och den är oftast väldigt ofräch med gammalt bajs
som lata hundägare inte orkat plocka upp.

Och hur ska jag som hundägare kunna följa djurskyddslagen om bla rastning i form av
promenad minnst var 6 timme om jag inte får gå med hundarna på gator och i parker?
Hundkiss är förresten bra för växter och träd har jag både läst och fått höra
av sådanna som kan detta inom växtriket.

Och hur kan man ens jämföra ett kissande fyllo med en hund?

Så antingen sätter ni in fler hundrastgårdar i staden,
ändrar djurskyddslagen eller så förbjuder ni hundar i staden.
Men det märks förresten vilka som klagar, det är ni som inte har djur själva,
det är även ni som klagar på hundar på bussen och på tåget.
Precis som jag som inte har barn klagar på att ungar skräpar ner.
Jag plockar upp efter mina hundar, plockar ni upp efter era barn?

Inga kommentarer: