fredag 8 maj 2009

"bollibompa är slut nu, dags att sova?"

Bestämde mig igår för att lyssna på radiosporten
och hockeyns kvartsfinal, skulle Sverige ta sig till Semifinal?
Svaret fick jag i morse i Tidningen...
jag somnade nämligen innan första perioden var slut.

Inte för att det säger att hockey är tråkigt,
tror fortfarande att jag hade mitt livs upplevelse
när jag var på hockey VM 2003 i Finland och
såg rysarmatchen Sverige-Finland, där Sverige
vända och vann med 6-5 tillsist...
Nej utan det var så här att jag var så trött igår,
som jag alltid är på kvällarna
och nu har jag till och med börjat bli mobbad för det
"bollibompa är slut nu, dags att sova?"
klockan är vällan sju när det slutar?
"jag kan vara vaken en timme till" brukar jag svara
men somnar oftas inom den timmen.

Inga kommentarer: