torsdag 14 maj 2009

Hur vore det om ni lyssnade på patienten?


Jag är så jävla förbannad och jag hatar den svenska sjukvården?

Operationstiden var satt till halv åtta, blev framskuten till ett men blev av kl tre. Tio över fem blev jag klar och upptäcker att läkarna inte alls lyssnat på mig utan satt den nya port-a-cathen närmare höger axel och inte längre in mot mitten av bröstkorgen. Resultat? Hela högerarmen förlamad! Plus att man inte kommer kunna använda den utan att det känns som om hela armen ska sprängas i bitar. Syftet med operationen idag var ju just att byta ut port-a-cathen och flytta den längre in. Men näh läkare som aldrig träffat patienten förut och uppenbarligen inte kan läsa journaler vet bäst! Åt helvete med allt i hop! Jag är så arg och framförallt ledsen. Tur att jag är vänsterhänt för högerarmen går då inte att använda pga läkarens misstag. Ska man kalla det misstag när en läkare gör det han absolut inte skulle göra?

Nu vill jag bara hem!!! Ont kan jag ha hemma och en ny operation ska iaf inte ske före helgen. Näh man vill vänta och se om jag får tillbaka känseln i armen.

Inga kommentarer: