onsdag 6 maj 2009

En vecka senare...

En vecka senare är jag tillbaka på kontoret,
kroppen vill inte alls vara med längre
och jag är riktigt irriterad.
Det känns som jag är instäng i en 110 årings kropp.

Nåja valborg var trevligt
dock väldigt blåsigt och kallt
och att grilla kött på engångsgrillar i nedförsbacke
är inte direkt någon hitt men är det picknick så är det
och när jag sedan vid 23.30 tiden tog bussen hem
så märkte jag att detta är ungdomarnas kväll.
Jag tror vi var 3 stycken i 30 års åldern,
resten var fulla ungdomar i åldern 16-18.

på fredagen tog jag med mig en bok ut i trädgården
och satte mig på mina nya utemöbler, underbart.
Samma sak på lördagen.
Men i söndags var det tråkväder så då
åkte dammsugaren fram istället.

Och i måndags var jag hos Polisen
för fotokonfrontation eller vad det heter,
fruktansvärt jobbigt och när man
väl har börjat känna sig trygg igen
så är man det helt plötsligt inte
för närsom helst, vart som helst kan han dyka upp...

och idag då har jag fått ett erbjudande
jag inte vet om jag kan tacka nej till,
mer om detta efter lunchen.

Inga kommentarer: