tisdag 10 april 2012

9 April

den 9 April för herrans många år sedan herrans år sedan föddes en liten tjej, bla bla bla bla bla.. 32 år senare så fyller hon år!

Vi firade inte min födelsedag igår utan den blev speciell på det sättet istället att jag gjorde det jag ville, jag började dagen med en lång promenad på 1,5 timme med hundarna, bara jag och hundarna och jag hade en bra känsla i hela mig, sen blev den mindre bra och jag kände mig ledsen hela dagen. Visst var det kul med 182 gratulationer på facebook, men vad betyder det egentligen? De enda som betyder är ju din familj och dina riktiga vänner. Hursom min andra syssla för dagen igår var min nya hobby, min nya dyra hobby, jag har sedan några år tillbaka fått gröna fingrar och även om vi inte har en trädgård längre så har vi en inglasad balkong vilken fungerar som ett växthus :D jag planterade om mina 2 vinbärsbusar, mina 2 hallonbuskar, panterade en ny blåbärsbuske och 2 nya smultronplantor samt lite ny lavendel och även lite Trädgårdsstormhatt och Axveronika. Köpte även en Lavandula Munstead som jag planterade, ska bli väldigt intressant att se hur dessa klarar sig på balkongen, både Lavendula munstead, trädgårdsstormhatten och Axveronikan vill ju ha stora utrymmen att röra sig på och nu är de begränsade men samtidigt vill alla tre ha det väldigt varmt vilket det blir på en inglasad balkong, så vi får se hur projektet tar sig, alla 3 blir ju stora oxkså. Trådgårdsstormhatten kan ju bli hela 130 cm, de andra runt 50 cm. Pyssel, Pyssel! 

Kl 15.30 igår så åkte jag och B till Norra Kapellet och gick Emmausvandringen. På kvällen fortsatte jag och pyssla lite på balkongen, i min egna lilla trädgård, jag skulle vilja plantera vindruvor där också, min man tror inte att det går men det gör ju det eftersom det är så varmt där, sedan skulle jag vilja plantera persikor också men kan man plantera ett träd på en balkong??

Grattis till mig på 32 årsdagen i af och Tusen tack Anna för gratulationen och presentkortet på stadium!

2 kommentarer:

Pysse sa...

Klart du ska ha lite vindruvor på balkongen! Tänk va mysigt att gå ut och plocka ett par klasar till fruktstunden på hösten :)

ika sa...

ja men precis min tanke, ska försöka åka till VellingeBlomman snart igen och köpa mig lite vindruvor