onsdag 11 april 2012

Hur tänkte jag nu?

Jaha då har jag bokat resan upp till Västerås då, B och jag åker med tåget om några få timmar, måste packa lite och sedan sova. Bussen från Trelleborg går ju kl 04,45.

Men nu kommer jag då till frågan, hur tänkte jag nu? jag har bokat biljett hem på söndag och jag bokar alltid via telefon, nästan alltid, iaf så säger den här trevliga flickan som hette Nadja till mig: Det är ombyggnad på söndag så det är buss mellan Älmhult och hässleholm, ja det gör inget säger jag och så bokar jag en IKKE ombokningsbar biljett via henne för flera hundra, Men hallå! hur tänkte jag nu? Då ska jag alltså släpa av barnvagnen och barn ytterligare engång och sedan åka buss i flera timmar och sedan sätta mig på ett tåg med barnvagn och krångla igen? Ibland är jag ju ett riktigt smart as alltså!

Ja och vad jag har tänkt med när det gäller hela planeringen av resan det vet jag alltså inte, inte är det med huvudet i alla fall. Det gäller allt från resan upp och ner till själva vistelsen. Snurrig är bara förnamnet!

Inga kommentarer: