lördag 21 april 2012

Tidsbrist

Tonåringen bor hos oss den här veckan, det betyder ju att jag och B får mindre tid med pappan. I onsdags fick jag dessutom veta att tonåringen skulle spela handbolls DM i Lund idag, sent igår kväll fick jag själv sitta och titta upp vilka tider det var, hela dagen så klart och går de till semifinal och final så blir de borta hela dagen i morgon också. Jag utbrast i ett JIPPI! SUPERSKOJ! Detta betyder inte bara att B inte får träffa sin pappa i helgen eller att jag knappt ser min man utan detta betyder att min städhelg gick åt fanders även denna helgen, jag som trodde att handbollssäsongen var slut. Fick även veta att hundarnas 3 hundutställningar i vår krockar med handbollsturneringar, vilken tur att jag anmält alla 3 hundarna på 2 av utställningarna. 

I morse ringde en av prästerna också och bad mig tjänstgöra för henne i dag, jag tackade inte nej till det så B ska vara hos barnvakt i eftermiddag om S lag går till kvartsfinal.  Känner mig så fruktansvärt elak just nu men jag hoppas att S inte går till finalspel för vi har massor att göra här hemma om vi ska ha halva släkten boende hos oss när B ska döpas, vi måste även planera massor med dopet och vår kyrkliga vigsel, vi ligger så sjukt långt efter. Och dessutom så vill B faktiskt umgås med sin pappa också. Men jag ska inte begära för mycket, vi var ju faktiskt i Sala tillsammans för flera veckor sedan. 

Alltså missförstå mig rätt jag hoppas ju att S och hans lag går till final och vinner DM, jag vet ju att de kan då de vann en stor handbollsturnering i Danmark gaska nyligen, men utifrån planeringen så hoppas jag något annat.

Inga kommentarer: