söndag 29 april 2012

My Little Pony

Vågra knappt säga det men vid 32 års ålder har jag bestämt att jag ska samla på My little pony! NEJ!

Nej riktigt så är det faktiskt inte utan så här är det. För 9 månader sedan när jag fick reda på att jag var gravid var jag så säker på att hyresgästen var en pojk och fram till den 25 november kl 22.30 så hette denna hyresgäst Gustaf! Men precis i sista krysten så sa jag " Är det en tjej så är det Birgitta" och ja det var ju en tjej. Hursom 16åringen som vi har här hemma är en pojk och i källaren har vi alla hans leksaker kvar, pojkleksaker!
Finns det en sådan Träspis som jag hade när jag var liten? Nej, finns det några dockor? Nej, finns det någon docksäng? Nej. Finns det några my little ponys? NEJ! Så jag gick in på tradera och började leta efter my little ponys från den tiden när jag var liten och hursom haver så köpte jag inga där MEN så kommer tonåringens mamma över med några my little ponys till mig och sedan kom en granne över med en my little ponys och nu rycktas det om att jag har börjat samla på My little ponys . Men riktigt så är det inte. Utan jag har börjat rusta upp in för sådant som komma skall och sedan är det så offantligt roligt att reta A och S med att pynta rummet med hästsaker!

2 kommentarer:

cajsa sa...

Va kul du fått tag på ngra:) dom e söta. måste se om mamma sparat mina, eller om hon bara sparat lego haha:)

ika sa...

japp både äkta och oäkta fick jag men nu har vi några stående på hennes byrå, bredvid fotbollen och fotbollskläderna hon fått :P .. i sommar köper jag ett par ridbyxor till henne!