tisdag 17 april 2012

Första smakportionen!

Hade en underbar dag idag med Emma & Ester. Först var vi på öppna förskolan, sedan gick vi en sväng på stan, lunchade och gick bort till en trädgårdsaffär.
På öppna förskolan tog B en premiärtur i en gå stol och jag fick snabbt inse att en sådan måste inhandlas väldigt snabbt, hon har redan.blivit så stor tydligen.
På kvällen var det sedan dags för den dagen jag blundat för. Det är bara stora bebisar som äter mat men tydligen blir min flicka 5 månader i nästa vecka och det betyder att hon nu måste börja smaka på lite mat, oavsett om jag vill det eller inte så måste jag inse att amningstiden börjar lida mot sitt slut. Om några månader måste jag sluta amma vare sig jag vill eller inte.
Hursom idag fick då B lite morotspuré. 1 kryddmått om dagen ska hon ha. Min dotter älskade maten och jag har nästan aldrig sett henne så ledsen och förtvivlad som hon var när morotspurén var slut, så hon fick ett halvt kryddmått till att smaska på, hon greppade tag i skeden bestämt och riktigt njöt av den nya smaken. En rolig upplevelse men för både hennes och min skull fick jag ge henne mjölkkranen också, mest för min skull tror jag.



Inga kommentarer: