söndag 8 april 2012

Påskhelgen

Så är Påskhelgen snart slut.
Vi tog det lugnt i fredags och igår. Igår så låtsades jag att hundarna var tvungna att gå ut vid 16tiden och eftersom jag hade börjat med maten så var A tvungen att ta dem, direkt när han stängde dörren gick jag in med B i badrummet och klädde om henne till Påskkärring, sedan stod vi på balkongen och välkomnade hem pappa och vovvarna, som han skrattade! B var den sötaste Påskkärring han någonsin hade sett sa han. Vi gömde ett påskägg fyllt med hjärtan också till pappa A som han kunde hitta i bokhyllan efter maten.

Tonåringen har varit och spelat handboll i Danmark hela helgen, han och hans lag (Trelleborg HBK Pojkar A) kom hem med en GULD medalj idag, stort grattis till er! Handbolls turneringen är nordens största handbolls turnering vad jag har förstått. iaf B är en stolt lillasyster och jag en stolt bonusmamma, han är duktig "vår" påg.

Idag har vi haft besök hela dagen och B somnade direkt kl 20 när KALA gick hem, jag börjar själv bli väldigt trött och ska sova strax, det är en dag i morgon också och den här helgen är en sådan här lyxig helg där vi fått ha pappan hemma hos hos i flera dagar och innan dess var han med oss i Sala så egentligen var vi bara utan honom i en dag den här veckan, vi borde ha flera sådana veckor. Tur att det inte är så många veckor kvar till vår semester.

1 kommentar:

Anna sa...

jag sällar mig till skaran som tycker att det är den sötaste påskkärring jag någonsin sett!