söndag 18 oktober 2009

Bitter

jag känner mig allmänt bitter
och kanske har det att göra med
att all fokus ligger på foten
och jag kan inte gå eller röra mig som jag vill
eller så har det att göra med att jag fått alldeles
förlite sömn sista veckan eftersom smärtan
håller mig vaken eller så är det en kombination
av detta, säkert är iaf att jag är bitter.

Funderar på om jag ska sätta mig i gungstolen
och läsa hela dagen eller om jag ska sätta upp nya
krokar i hallen och en ny taklampai matsalen?
Det får nog bli så att J får sätta upp krokarna
och lampan och för att jag inte ska lägga mig i alltför mycket
så sätter jag mig i biblioteket och läser.
Det blir nog bäst så. Det enda sättet att få mig tyst
är tydligen att lägga en bok i mina händer,
först då blir det lugn och ro har jag fått höra.

Inga kommentarer: