fredag 23 oktober 2009

Fredags fin

så var jag hos Frisören idag
och är glad att jag förvarnade J om
att det skulle se lite annorlunda ut.
Men det känns ju mindre bra när
reaktionen från honom blir:
- ska du åka och handla själv eller?
hm tolkade det inte på ett bra sett
och sa lite fint:
- men det ser alltid konstigt ut
när Frisörerna har stylat håret
och lådsades som att det inte alls skulle
se ut på detta sättet.

Det kändes som en evighet att vara hos
Frisören i morse, 2 timmar kändes som 45,
minst! Inte för att det var tråkigt utan
för att det var jobbigt.
Jag fick ont i magen och mådde illa.
och när Frisören äntligen var klar så
hoppade jag hem på kryckorna så
fort som jag bara kunde.
Väl hemma satt jag mig i gungstolen
och läste min Islamologi rapport
som jag konstigt nog tyckte var tråkig.
Hur kan något så intressant kännas tråkigt?

nej jag får kanske ta och borsta ner frisyren lite
eller sätta på mig en mössa nu så J vågar gå
i mataffären med mig.
Här i Trelleborg kan man förövrigt inte
göra något i hemlighet utan vill man ha
något hemligt så måste man åka in till Malmö,
det också i smyg för det går så lätt ryckten på stan...

Inga kommentarer: