torsdag 15 oktober 2009

svärmors besök

Min gulliga svärmor kom förbi ett par timmar
nu på förmiddagen. Hon är bra söt min svärmor.
Hon lekte lite med hundarna och katten
och vi pratade och pratade,
och hon ville veta hur det var med mig,
till hennes 90 åriga vänninna hade hon tydligen sagt
att hon inte hade tid att umgås med henne längre
då det fanns dom som hade det värre än henne
och att hon var tvungen att gå hem och hälsa på mig.
min 70 åriga svärmor, man kan inte annat än älska henne.

nej om jag ska ta och göra lite nytta tänkte jag säga
men det kan jag ju inte, J får städa när han kommer hem,
de här veckorna skulle jag behöva ha en sådan där robot som
gör allt hemma åt dig, plockar undan, dammsuger, diskar osv
kanske till och med kan gå ut med hundarna?
Medan jag själv ligger i soffan med foten i högläge och
läser en bok., underbart!

Inga kommentarer: