fredag 2 oktober 2009

I also wana be the President of United states

Min status på facebook idag lyder " I also wana be the president of united states
so I also can close a hole city when I arrive"

6,42 tåget hade systemfel något ATP fel sa man i högtalarna,
vilket gjorde att tåget körde väldigt sakta vilket i sin tur
resulterade i att mitt tåg, 07,02, han på bron precis
innan president obama stängde den, vilket i sig
resulterade i att jag fastnade på Kastrup utan att kunna
ta mig vidare därifrån. Efter äventyr och guidningar från
polisen inne på kastrup kom jag tillsist till arbetet 08,40
vilket gjorde att min buss och tågresa till arbetet idag tåg
2 timmar och 50 minuter, vilken kaos!
jag ser med spääning fram emot Klimatkonferensen.

Igår såg jag iaf Opera Winfrey och en hel del journalister,
poliser samt sånna skvaller fotografer vad det nu heter.
jag var på ett möte inne i köpenhamn
och där jag hade mötet var tydligen "kändisarnas" hotell,
på gatan där jag först trängde mig förbi stod det ett 50 tal
fotografer och journaliser från japan och väntade på något
eller någon, jag tittade mig omkring
och insåg ganska snart att jag var den enda blondinen på den gatan,
en blond svensk kvinna, så exotiskt för dem!
jag kände mig väldigt uttittad när jag gick där med mitt
stora bulliga blonda hår ( som för dagen hade krullat ihop sig
till en stor stor mösslikande sak pga fukten i luften alá Monica Geller i vänner
när hon är på barbados) och min kjol, så jag tog på mig
mina diva brillor (stora solglasögon från fossil) trots att det regnade
och gick vidare.

Inga kommentarer: