måndag 12 oktober 2009

så blev hon överkörd och krossade foten

jaha ja så bestämde jag mig för att min söndag skulle bli lite roligare.
vad gjorde jag då? jo jag såg till att jag blev överkörd och att
bilen stannade över min fot så att jag sedan kunde tillbringa 11 timmar
på akuten, tråkigare kan man ha det när man planerat att vila hela dagen...
( en olycksändelse jag verkligen inte hade velat vara med om alltså)

nåja flexorsenan eller vad den heter, den senan under foten
är på bristningsgränsen men jag hade tur i oturen att
den inte gick av helt, läkningsprocessen med rehab hade ju tagit 12 månader då
istället för 6-8 veckor plus rehab som nu. och sedan fick jag en blödning i foten
som blir efter en tryckskada av en bil, även där tur i oturen
men vilket då resulterat i att jag inte får någon blodtillförsel till tårna..

Så vad gör då denna för att få sina dagar att gå nu?
ja förutom att hon är hög på morfin tänkte jag säga
så får hon ju definitivt inte gå ut med hundarna,
inte heller gå till kontoret de första dagarna då
foten absolut inte får stödjas på och endast vara i högläge.
Så vad gör hon då? det var ju den bästa frågan idag...

Inga kommentarer: