fredag 7 maj 2010

Är det fortfarande vinter?

Usch och fy vad kallt det är, det står 6 grader på termometern men med de skånska vindarna så är det i själva verket - 10 grader och jag har tjocka vinterjackan på mig på morgonturerna med hundarna, efter klockan 9 byter jag till den tunnare vinterkappan men på kvällen kommer tjocka vinterjackan fram igen och jag tänker genast " undra när jag hade vinterkläder på mig sist i maj månad".

I går kväll och i natt blåste det så mycket så att mina utemöbler hade blåst omkull och stolarna som stod i varandra för att bli tyngre hade blåst över halva gräsmattan till andra sidan trädgården och ventilerna tjöt som i vintras när det var snöstorm, jag var oerhört glad att jag inte var på Trelleborgs-Mjällbymatchen då även om Trelleborg vann och lämnade jumboplatsen åt AIK.

Sitter just nu och tittar på så ska det låta med en chiuhauha tik som krypit under min kofta, därinne har hon det varmt och gott ( undra om hon fattar att hon värmer mig oxå när hon ligger på magen under alla mina tröjor), önskar att jag också kunde göra så. Elvis Presley är hos sin "farmor", där har han det bra, blir bortskämd med köttbullar och allt vad det nu kan vara och i morgon ska hon till "mormor" som den 98 åriga damen kallas för, hon sa här om veckan att det var så bra när han kommer på lördagar för då har hon någon att äta winerbröd med vilket jag tolkar det som att även Elvis Presley får ett winerbröd förutom korven hon ger honom, somliga har det bra och det är inte konstigt att han inte vill äta hemma där det är tänkt att han ska äta hundmat bestående av torrfoder.

Har varit lite slapp med träningen i dag för att jag har känt mig så trött, men tog ett ordentligt pass på morgonen och ska försöka ta ett rep med sjukgymnastens övningar innan jon blund kommer på besök, vilket borde vara snart då jag ska följa med J till Lomma i morgon då han ska ställa ut Edith Piaff.

Jag hade tänkt att plantera en del vårblommor i trädgården i helgen men ska det bara vara 4 grader varmt i morgon så vette tusan om jag inte ska vänta.

Nej nu ska jag dra fleecefilten över mig och fantisera om att jag har en öppen brasa att värma mig vid för det är ruggit kallt både ute och inne

Inga kommentarer: