måndag 31 maj 2010

Tillskottet




Jag tror aldrig att jag sa att jag följde med till Aggarps Djurhem förra söndagen, ett stort stort misstag om man nu kan säga så och jag har är glad att Dvärgpinchern redan var tingad om vi säger så och att de andra hundarna som fanns där bara var stora schäferblandningar och dobermann hundar. Annars hade jag nog tagit med mig hela djurhemmet hem.
Det var loppis på Aggarps djurhem i Svedala och då tänkte jag passa på att titta efter en hund till svärmor, när jag inte hittade någon som jag tror skulle passa henne, förutom dvärgpinschern så slutade det med att jag gick till katthemmet och såg 3 ursöta kattungar, som J redan hade spanat in innan mig, och i går kom "lillskruttan" hem till oss. Nu hoppas vi bara på att hon är bra på att jaga råttor och spindlar nere i källaren och att hon kommer att komma bra överens med de andra familjemedlemarna, men hon har redan blivit "pappas lilla flicka" i alla fall.
Har ännu inte bestämt något namn på "lillskruttan" som kom hem i går, Rosalee har djurhemmet döpt henne till men det kan hon inte heta för Edith Piaff heter Rosalie i stamtavlan. Karin Boye tyckte jag eftersom den andra katten heter Selma Lagerlöw. Men man kan inte döpa en katt till Karin har jag hört. Elsa Beskow låter så mesigt på en kattunge som redan har satt de andra djuren på plats.
Nu är det bara elefanten och giraffen som fattas så har vi ett helt zoo här hemma. Tur att vi har stor trädgård.

Inga kommentarer: