tisdag 11 maj 2010

Oansvariga hundägare

Blir så förbaskat förbaskad på onasvariga hundägare.
Det finns en hund som vi regelbundet träffar på i stadsparken som båda mina hundar är rädda för och det är förståligt för det var han som förstörde Hjalmar Branting i höstas, något jag tror att dom kommer ihåg utöver hans otäcka beteende.
Trots detta så låter ägaren hunden attakera och skälla ut mina små hundar varje gång vi ses och så fort jag kontrar henne att hålla i sin stora hund på 60 kilo och inte låta honom slå tassen på min lilla chihuahuas rygg som han gjorde mot Hjalmar Branting i höstas, så bara skrattar ägaren och sedan säger hon att det är mitt fel för att jag pjonkar för mycket med mina hundar. Jag blir så förbaskad! Ägaren och hunden är dessutom sedan i höstas dagligen med våra hundvänner vilket har resulterat i att jag inte kan gå dit så Elvis och Edith Piaff får leka av sig, nej det går inte eftersom den där hunden på 60 kilo bestämt ska attakera mina små och ägaren bara står och skrattar.

I dag träffade jag på dom igen, ägaren har numera hunden kopplad då det är många som klagat på den här stora hunden som springer och attakerar småhundar. Men vad hjälpte kopplet? Hon har ett stort och långt flexikoppel vilket resulterade i att hunden trasslade in hundarna och mig och jag höll på att ramla. Vad gör ägaren? Hon bara skrattar! De andra som var där sa till sist åt henne på ett snällt sätt " men försök att hålla hunden borta från Elvis och Edith", hunden skäller ju som en galning också och jag brukar ibland höra honom hemma i huset när han är borta i trädgården dvs han skäller så högt så troligtvis hela Trelleborg hörde den där hunden idag som han höll på.

Tycker det bara är så tråkigt med vissa hundägare, om de kunde hålla koll på sin hund/sina hundar så skulle allt vara så mycket trevligare. Det verkar vara allt vanligare att hunden styr sin matte/husse istället för tvärtom, Tror vi har träffat på 3 hundar den här vecka där det är hunden som är ute och går med sin husse eller matte istället för tvärtom.

Inga kommentarer: