söndag 9 maj 2010

intelligens nivån är på noll.

Jag trodde helt ärligt att chihuahuor var intelligenta hundar men Edith Piaff är en stor utmaning jämfört med Elvis Presley. På hundkursen som var i förmiddags skulle Edith Piaff lära sig att sitta för det kan hon inte, men fattar hon inlärningstekniken tror ni?? åh nej den hunden vill inte sitta och hon fattar inte alls varför det dras godis ovanför huvudet bakåt och varför våra händer lite lätt trycker ner hennes bak, sitta?? nej tack. och vid hemkomsten ställde vi upp de nya agilityhindren i trädgården, Elvis Presley blev överlycklig och fullkomligt flög över dom, Edith Piaff då? "hoppa, vadå hoppa? jag fattar inte" , jag tror hon tänkte så. Sen gjorde vi kryss av bomarna och la godis på andra sidan och efter ca 30 minuter så förstod hon att hon måste hoppa över bomarna. Duktig hund. Efter en timme blev jag så slut i huvudet så jag var tvungen att gå iväg och ta ett eget träningspass så jag kunde få lite energi igen. Edith Piaff är en riktig tonårs bitch just nu, en bort skämd liten råtta, om hon bara kunde vara så smart som Elvis Presley för engångs skull.

Har planterat lite blommor i dag i mitt egen gjorda lilla, lilla växthus, det ska bli intressant att se om det blir några Blåklint där.

Nej nu kan jag inte slappa vid datorn längre, ska ta ett pass till innan det är dags för söndagsmiddag.

Inga kommentarer: