måndag 3 maj 2010

jaha, så har vi kommit till maj månad då, 4 månader på år 2010 har redan passerat förbi.
träden börjar bli grönare, rabarberna har vuxit klart och första rabarberpajen är redan tillagad och uppäten och alla kläder kan numera hänga på tork ute, den här årstiden som har kommit är underbar.

i helgen har jag tvättat och hängt upp vårgardinerna i det gröna rummet, Linneskåpet i Sala har verkligen snygga gardiner och nästa gång jag ska till Sala ska jag köpa nya gardiner till de andra rummen också.

Igår var det vila på träningen och det slarvades med maten så det heter duga, det verkar som att det per automatik sker på vilodagarna, ja det slarvades med allt igår och jag tog enbart en halv långpromenad, till och med pilatesbollen låg still mesta delen av dagen. Slarvet började redan i lördagskväll när vi var på middag hos min svåger där både 2 glas rödvin och en drink intogs och det smaskades potatis till middagen men jag har trots allt varit ganska duktig på att hålla på mitt närodlade och ekologiska tänk, det börjar ju bli ganska invant vid den här tiden och det märks direkt på magen när man äter något som inte är varken svenskt eller närodlat. Man mår verkligen mycket bättre av närodlad mat.

Ny vecka, nya tag. ny vecka betyder tandläkarbesök, vårstäda, träna både mig och hundarna, framförallt mig, hundutställning på lördag och idag en suprice för J. jag hoppas han blir glad och så överraskad som jag och mamma har planerat.

Inga kommentarer: