lördag 1 maj 2010

"maj maj måne jag kan lura dig ända bort till skåne"

När jag var liten körde vi med majskämt och när man hade lurats så sa man " maj, maj måne jag kan lura dig ända bort till skåne"! Någon har uppenbarligen lurat mig riktigt bra eftersom jag bott i skåne nu i 6 år.

I går var det meningen att vi skulle fira valborg ute i kulladal men pga blåsten och det kalla vädret valde vi att grilla hemma istället och sedan gå ner till stadsparken med hundarna, i någon tidning stod det att brasan skulle tändas klockan 20 men när vi kom ner kl 19.30 så var den nästan färdigbrunnen så dom måste ha tänt den redan kl 19 när kören började sjunga, tråkigt, det blev en halvtimmes promenad istället och sedan 50 minuter träning på pilatesbollen medans jag tittade på så ska det låta.

på morgonen i dag har jag tränat och nu ska jag tvätta och vårstäda resten av dagen, det blir nog en långpromenad i eftermiddag och ett pass på pilatesbollen framåt kvällen också, nu ska kortisonkilorna bort och jag vill verkligen få kroppen att fungera bättre nu.

Inga kommentarer: