tisdag 4 maj 2010

Dumma Visdomstand!

Jag tror att jag har beklagat mig för alla i eftermiddag, ringde mamma och frågade om hon kunde hålla mig i handen. Hos tandläkaren fick jag veta att min dumma visdomstand på vänster sida måste dras ut nu, den har vuxit snett och trycker mer och mer och vid röntgen i dag såg man att den haft sönder tanden bredvid. Så den 19 Maj är det bokat att den skall tas bort och 1500 kr fattigare blir jag ( jag har trots allt tur för jag vet att det på andra ställen kostar mellan 2500 och 3000 att operera ut visdomständer), ännu fattigare om den dumma visdomstanden har förstört hörntanden bredvid så mycket som tandläkaren befarar, det var lite svårt att se på röntgen. Varför kostar tandläkaren så mycket? jag får vara glad att man inte har hål i tänderna i alla fall, men såg likförbaskat inställda hundutställningar framför mig vilket i verkligheten betyder att jag inte kommer att anmäla till 3 dagars utställningen i Jönköping i juni. fast det är lika bra det för jag vill inte åka dit med en hund som inte är helt hundra procentig på uppförandet, så jag hade nog redan bestämt att inte lägga 1100 kr i anmälningsavgift + hotellkostnad när jag vet att hon i nuläget inte har någon chans på certifikat, lite mer erfarenhet krävs.

Nåja i dag har jag tränat och sedan stått i trädgården och fixat och försökt gjort sommarfint, helt otroligt vad ogräset växer redan och just nu är det allelels förmycket jobb med den där trädgården men visst det finns ju något postivit med det också, man bränner både kalorier och tränar högersidan, även fast jag är västerhänt så tvingas högersidan att arbeta med. Om en stund ska jag ta ett pass med pilatesbollen.

Inga kommentarer: