måndag 25 oktober 2010

3 gånger vinst på søndagens utställning

I går var ju en dag som var totalt upp och ner men slutade gott iaf.
Låt se vad som hände?

Jag missar 05,45 bussen från Trelleborg, chansar och tar nästa buss, kommer in till Malmö och ser att tåget står på perongen, springer dit med hundarna i deras vagn. Jag hinner tänker jag och precis när jag ska trycka upp dörrarna, han bara sträcka fram handen så börjar tåget rulla iväg. Helsike! Kollar när nästa tåg går till Bräkne-Hoby, jo först klockan 9,28 och jag skulle missa utställningen helt. Går till busshållplatsen, hoppar på bussen tillbaka till Trelleborg, väldigt besviken och ringer Emma som jag skulle träffa i bräkne-hoby, precis då Kräks Jack Daniels ner hela mig och jag börjar redan undra vart denna dagen ska sluta. Är tillbaka i Trelleborg 08,30 och ringer J, måste tala om att jag är hemma, han ska då till Sölversborg och erbjuder sig att låta mig och hundarna följa med, snällt! Inser att det blir knapert med tid och Emma lyckas tack och lov få dom att hundarna får starta när jag kommer. Precis när jag sprang in skulle Elvis in och han han aldrig uppfatta vad som hände, 1 minut senare skulle valpen in och 2 minuter efter det skulle Edith in i ringen. 10 minuter efter ankomst till Bräkne- hoby var jag alltså helt klar och hade 3 vinster i min hand, dock utan HP så dom gick inte till gruppfinalen, snålt kan tyckas på en inofficiell utställning.

Det blev alltså 3 gånger vinst igår. Alla 3 vann sina klasser men jag är djupt besviken på att domaren inte gav dom HP. Ediths ögon föll honom inte i smaken, Elvis hade lite tunn bröstkorg och jack som är 4 månader var för valpig. Nåja Edith är jag iaf mest stolt över och även om jag tyckte att domaren var snål med HP så ska jag låta Edith ställas för honom igen, enbart för att hon för första gången stod fint på domarbordet och lät honom titta på hennes tänder utan att hon panikslaget kastar sig iväg som hon gjort det senaste året.

Nu ska dock Edith ta utställningsuppehåll ett bra tag pga andra planer och även om det var skönt att avsluta hennes utställningsår med en vinst och ett bra beteende på domarbordet så är jag oerhört besviken över att hon bara fick en slät 1a.

Iaf efter utställningen så kom jag hem igen till Trelleborg runt 16.45 tiden och när jag kom hem så fixade jag lite, jobbade undan en del, drog jag ut på en träningsrunda innan jag satte mig och tittade på filmen "den fula sanningen". En romantisk film man inte ska titta på själv. Nu hade jag iof mina hundar och min kompis Jenny i soffan men det är ju inte samma sak.
Dagen slutade iaf väldigt bra vilket man inte trodde på morgonen.

Inga kommentarer: