söndag 3 oktober 2010

Fotbolls söndag





Då börjar helgen redan närma sig sitt slut och det går fort när man har roligt sägs det.


I går morse så gick jag som sagt ner på torghandeln och köpte garn och på eftermiddagen började jag sticka, förhoppningsvis blir resultatet en tröja till Elvis P men det återstår att se.

Jag satt och gjorde denna avkopplande syssla från klockan 14 till klockan 22 med en del pauser för hundrastning, matlagning och middag men just det här att kunna känna att man är kreativ trots att man slappnar av i soffan framför här är ditt liv och robins på tvn tyckte jag om.


I dag är det annars fotboll som står på schemat. Klockan 11 ska jag ha cyklat ner till Albäcksvallen och så ska jag titta på tff´s P 14 lag när dom möter P 14 staffanstorp. Det ska bli skoj att se dom och sen ikväll så är det ju derbyt. TFF möter MFF på vångavallen klockan 18.00 och det kommer troligen att vara en fullsatt arena ( som iof bara har plats för ca 8000) och en stämning som bara den gör hela matchen egentligen.

TFF´s P14 lag ligger ju 2a i deras tabell, bakom MFF P14 så idag känns det som att ungdomarnas match är lite guldstrid som dom pratar om på Tvsporten när Alagen spelar.

Ang Alagens derby så kommer jag hejja på TFF in i det sista så klart och vem vet laget kan överraska och vinna matchen som dom gjorde på Helsingborg förra året som var ett mycket bättre lag än dom..

Men vad än resultatet blir de respektive fotbollsmatcherna har jag insett att jag måste klä mig väldigt varmt med både långkalsonger/tights, mössa och vantar om jag inte vill frysa ihjäl. För nu är det ruskigt kallt ute.

Hejja TFF! Vi ses på Albäcksvallen och på Vångavallen!

Inga kommentarer: