torsdag 21 oktober 2010

Vilse i Pannkakan

I morse så tog jag med mig Elvis på en träningsrutt. Jag fick hamngatan ner mot stavsten och bort mot Albäckskogen, tänkte att jag kunde gena vid stavsten bort mot albäck, hamnade vid en sjö ( inte havet utan vid en sjö) och hade ingen aning om vart jag var någonstans. Efter att ha gått runt där en stund insåg jag att jag var vid Flaningen borta vid hallakroken och nu var frågan hur hittade jag därifrån bort till Albäckskogen? och hur kunde jag hamna vid Flaningen? Elvis blev ju väldigt glad för promenaden blev ju på ett sätt längre. Jag gick först rakt på och sedan till vänster då kom jag bort till Netto och Hedvägen och jag visste vart jag var igen. Gå vilse i Trelleborg?? Lika illa som att gå vilse i Sala och kanske är det just pga detta som dom säger att man blir inte Trelleborgare förrän efter 15 år och då har jag 13 år kvar i såfall.

När klockan var 10.40 hade jag hittat hem till mitt lilla hus igen, 2,5 timmar efter att jag startade och det var lite senare än planerat. Nästa gång ska jag ta karta och kompass med mig eller hålla mig till öster istället för väster som jag brukar göra när jag är ute på Powerwalks turerna.

På ett sätt hittade jag ju hem efter min vilsna tid vid Flaningen, Men samtidigt så känner jag att jag inte alls hittat hem. Jag känner mig fortfarande vilse. Konstigt vad livet kan förändras på kort tid. Men jag hittar nog hem igen, kanske inte idag, inte i morgon eller nästa vecka men inom en snar framtid hoppas jag att jag hittar hem iaf. Att ständigt försöka hitta rätt väg tar på krafterna. Jag trodde att jag hittat hem men nu känns det som att jag bara var där som gäst.

Inga kommentarer: