onsdag 13 oktober 2010

Min stickning

Var på utflykt till Hässleholm igår. Mycket trevligt. Hela vägen dit satt jag och stickade på Elvis kommande tröja som börjar bli klar nu, troligen är den klar i helgen. Just den här första tröjan som jag någonsin stickar själv kommer nog inte att bli så varm eller ens snygg, förutom att färgerna är riktigt snygga, bättre blir det nog med den gröna jag kommer att börja med efter denna. Nu har jag ju fått känna på och lära mig och någonstans måste man ju börja eller hur? Ska ta kort på resultatet så snart det är helt klart så får ni själva bedöma, jag tror dock inte att mina gamla syslöjdslärare Anita som jag hade på högstadiet mellan 1993 och 1996 skulle godkänna denna. Jag fick ju iaf en 3a i sydslöjd när jag var 14-15 och mycket var nog för att hon kände min morfar som hade varit lärare på Vallaskolan i Sala i hundra år innan han gick i pension. Nåja även om mina sykunskaper utvecklats enormt sedan dess eftersom jag ofta syr så har nog inte stick kunskaperna gjort det då jag inte stickat på ja iaf 10 år innan jag gav mig på detta projektet.

Som sagt någonstans ska man börja och jag är ganska glad att Elvis inte kan tala för då kan han inte rakt ut säga vad han tycker om tröjan som han kommer att få, även om han är ganska duktig på att visa känslor trots att han är hund. En sak har jag iaf lärt mig med detta projekt, Till nästa hundtröja ska jag ha hälften så stora stickor, dvs 2or istället för 4or som är normala stickor.

Inga kommentarer: