lördag 2 oktober 2010

MIn älskade lilla Elvis Presley



Min älskade lilla Elvis Presley, det gör så ont i hjärtat att se honom så här sjuk. Var in akut till veterinären i Gylle i går eftermiddag och det visar sig att han har öroninflamation som satt sig på balsanssinnet. han går och vinglar och haltar med vänsta frambenet och ligger och kliar sig i öronen och gnyr hela tiden och är deppig. Lill plutten men om det gör så här ont att se sin hund sjuk hur ont måste det då göra i hjärtat när ens lilla människo bäbis är sjuk?
Tror jag ska sätta mig i gungstolen idag och sticka en tröja till honom, det kanske är en liten tröst iaf? Kanske beror på hur bra tröjan blir för jag har ju inte stickat på 100 år, eller ja iaf 10 år. Men i morse var jag ner på torghandeln på vårt stortorg och köpte billigt garn och 2 stickor och tänkte att nu får jag minsann ta och börja igen.


Det värsta med att se Elvis Presley så här dåligt det är väl att det sitter så mycket på balansen som det gör och att man verkligen ser hur han lider, i dag tex så vinglade han omkull när han skulle kissa. Men sen är Elvis också lite av en drama queen om man kan kalla det så. När han kastrerades för 2 år sedan tex så åkte jag in med honom till djursjukhuset akut 5 ggr efteråt och sa att något måste vara allvarligt fel men det visade sig mest att han tyckte synd om sig själv och efter 3 och 4 och 5 veckor kunde han lixom komma på sig själv att just ja jag har ont ungefär och genom åren har man lixom lärt sig med elvis att verkligen se signalerna på när han bara vill ha uppmärksamhet och tycker synd om sig själv eller om han verkligen är sjuk. Men det är likväl lika viktigt iaf att ge honom det han behöver, precis som med de andra djuren.

Inga kommentarer: