tisdag 13 mars 2012

3 månaders vaccinering

Sådär 2,5 vecka försenat så fick B sin 3 månaders vaccinering. Hon blev jätte ledsen när hon fick första sprutan men när jag vände henne mot mig så slutade tårarna och hon började helt plötsligt att prata med något bakom mig, vände mig om och såg en docka i hörnet bakom mig...
hon snackade lite med den, fick lite mat och så var det dags för spruta nummer 2. Samma visa igen, hon blev jätte ledsen, jag började leka med en leksak på skrivbordet framför mig och hon avbröt snabbt gråten och började skratta. Lade henne på skötbordet och hon började snacka som aldrig förr med trämobilen som hängde i taket...

Sköterskan på BVC sa att de brukar bli väldigt trötta efter vaccineringen, va skönt tänkte jag, då får jag kanske jobbat undan en del på eftermiddagen eller vila själv om inte annat. Och visst somnade B i vagnen ganska snabbt, men det varade i 10 minuter. Jag skulle snabbt in på Öppna förskolan och hämta en grej tänkte jag men så snart jag öppnade dörrarna dit så sa det tjitjing och hon var klarvaken och skulle snacka med hennes 2 BB kompisar som var där.. vi blev på öppna förskolan i en timme..jag valde att gå hem sen med B i barnvagnen och jodå hon somnade och hon sov till och med en liten extra sväng så jag kunde ta ut hundarna sen tänkte jag vara snäll och låta henne sova på balkongen idag när det var så varmt och fint ute..

...MEN så fort jag la ut mjukliften på balkongen så "tjitjing", klarvaken! Om B sovit något mer på eftermiddagen sen? Nops...Om B varit lite grinigare än vanligt, japps men det är först nu ikväll innan hon har somnat och det gissar jag på att det beror snarare på övertrötthet än sjäva vaccineringen.

Ska bli intressant att se hur natten kommer att bli, hon är inte varm och febrig ännu iaf och jag hoppas att det blir en normal natt så vi kan gå på babycafée imorgon och framför allt för hennes skull, att hon mår bra efter vaccineringen.

3 kommentarer:

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Usch vad besvärligt med dubbla stick:( . På vår BVC försöker de vara två som sticker samtidigt. Kanske gör lite ondare (vad vet jag) men vid ett tillfälle. Trist med smärta hos de små är det i alla fall!

ika sa...

men jaha, det gör nog lika ont vilket som men hur påverkar det vaccinet då, det kanske inte gör någon skillnad?

tänkte faktiskt på det på bvc, varför väntar de en stund mellan första och andra sprutan, det är ju lika bra att köra på direkt medans hon är ledsen..