söndag 18 mars 2012

Dricker "jos" i fulla muggar

Dricker juice eller "jos" som dagens ungdomar stavar det!

Dricker juice i fullamuggar i rädsla att min storasyster ska skälla på mig!!!!!!!!

Nejdå bara skojade min mjölkproduktion har avstannat sedan min pappa dog och fick ett tips av min storasyster att jag skulle dricka apelsinjuice men det gick även bra med apelsin, äpple och mandarinjuice som jag tycker om, så nu dricker jag 2 liter juice om dagen ..har tyvärr inte märkt någon skillnad ännu så jag får väl börja dricka vanlig apelsin juice då, eller lätt öl?

men nu handlar ju iof min minskande mjölkproduktion även om att jag har bara haft 1 ledig dag sedan jag kom hem igen och nu har jag en maratonvecka framför mig där jag både ska vara bebismamma och sköta ett heltids jobb, möten nästan varje dag dag + 3 gudstjänster att förbereda + en konfirmationsavslutning för 26 ungdomar...

efter nästa söndag ska jag sätta mig ner och ta tid för mig och B och jag ska börja berarbeta pappas bortgång innan jag åker upp till sala den 29 mars

2 kommentarer:

Storasyster sa...

Lycka till syrran! Sen ska du komma ihåg en sak, den första tiden är ändå den allra viktigaste om det skulle blir så att det sinar. Du vet, man är precis lika bra som mamma ändå. Det mäts inte i hur länge man har ammat!

ika sa...

tack syrran!

men jo visst är man det men det är så jäkla typiskt mig. men nu har jag en maratonvecka kvar på jobbet sen ska jag vara mammaledig och ta det lugnt till 90 % och då kommer det nog att komma igång igen med allt, märker ju på B oxå att hon inte mår bra av att jag stressar så mycket, dels för att mjölken minskar men även att hon blir så lätt rastlös...

jag har fortfarande väldigt mycket mjölk, i höger då alltså (:P) men pumpar behöver inte pumpa längre på morgonen och det oroar mig lite