torsdag 29 mars 2012

Bilresan som kommer

Jaha den där dagen som alla (kanske inte alla i hela Sverige men jag och mina syskon alltså) fasar över närmar sig med stormsteg nu och vi åker upp redan i morgon. Jag måste få några dagar med familjen före dagen D känner jag. A följer med upp och det känns väldigt skönt faktiskt även om han och B inte kommer att vara med på begravningen så finns de iaf vid min sida före och efter.

Vi åker bil upp den här gången och det är alltid lika spännande att sätta sig i en bil med B, speciellt nu när hon är i fasen att hon bara vill stå upp hela tiden och blir vansinnig när vi sätter henne ner. Sen avskyr hon ju att åka bil så vi räknar med att den i vanliga fall 7 timmar långa bilfärden kommer nog att ta 10 timmar minst, och första stoppet blir väl redan vid albäck. För icke Trelleborgare: Albäck är skogen som ligger 5 minuters bilfärd ifrån vår bostad. Men har B väl somnat i bilen, ja då gäller det att gasa på fort som sjutton så kanske vi hinner ända till Malmö (3,4 mil bort) innan första stoppet? Ja ni hör ju själva, detta kommer att bli en väldigt rolig resa.

Varför vi inte tar tåget upp? jo för biljetterna skulle kosta 982 kr per person enkel resa om vi hade åkt idag, 1280 kr om vi åker tåg imorgon..det kostar alltså nästan 1500 kr MER att åka tåg än bil, så därför tar vi bilen den här gången även om tåget är bekvämare för oss alla 3.

2 kommentarer:

Cajsa sa...

Kör inte för fort;) va rädda om er:) kramar

Anna sa...

Ta det lugnt på vägen! Vad skönt att ni syskon har varandra att luta er mot när det är tufft. Var rädda om varandra! Kram