fredag 17 april 2009

dagens samtalsämne och spänning The Pirat bay domen

jaha så har den kommit.
Jag trodde på en fällande dom
och jag tror på ett helvete som kommer bryta lös.
Ungdomarna kommer storma till the pirat bays sida.
Och vi har suttit på morgonen nu och väntat på domen
och följt varje uppdatering som skett nästan lite spänning i luften.

jag laddar inte ner, jag har ju inte ens en dator hemma just nu
men även när jag har den hemma så vet jag faktiskt inte hur man gör
och det känns tryggare att gå till musikhandeln och köpa sig en fysisk cd skiva,
eller gå till hemmakväll och köpa eller hyra en dvd film.
Men visst kan jag nog hålla med en av grundarna
"vad är olagligt, det är våra användare som är olagliga"
samtidigt dem fälls ju för främjande till olaglig nedladning eller något sånt.

samtalsämnet lär ju inte vara slut här...

Inga kommentarer: