tisdag 7 april 2009

helgens Ris och Ros

Jag måste erkänna en sak.
Jag har syndat i helgen
och nu mår jag jätte dåligt över det.
Men i söndags tog jag med killarna
till östra stranden,
det är en promenad på 2,5 km enkel väg.
Östra stranden går bort till Ystad
men då lilla Hjalmar Branting var för trött när vi kom fram
så gick vi bara några 100 meter på stranden
innan vi vände men Elvis fick busa av sig ordentligt
innan vi gick tillbaka de 2,5 kilometrarna igen.
Sammanlagt var vi trots allt ute och spatserade
i närmare 3 timmar och för att kunna hålla
powerwalk tempo på vägen hem
fick jag bära lilla hjalmar branting.
Det roliga i detta var att Elvis var full av enerigi
när vi kom hem igen trots att vi varit och promenerat
och busat i nästan 3 timmar.
hjalmar branting och jag gick däremot och sov

Helgens ris då. jag åt 150 gram tacochips i lördags kväll
och man tror ju att Tacochipis ska vara nyttigare än
vanliga chips men icke sa nicke om du ska gå efter
rena kolhydrater. kolhydratsmässigt är det lika mycket
som vanliga chips men mindre fett så det är ju bra.
sedan fikade jag dessutom 2 gånger i lördags
innehållande munk och winerbröd. ajaj.
Jag vill dock tro att jag gick bort detta i söndags.

Inga kommentarer: